tisdag 4 oktober 2011

Hemma hos mig...

Tisdagstema: Hemma hos...
Ja nu vill jag se hur det ser ut hos er. Ni behöver naturligtvis inte visa allt som i en mäklarannons, men det vore kul att få se någon del. En favoritvrå, möbel eller något annat som ni vill visa från ert hem. Eller kanske från någon annans hem? Fota på!

Ja, vad säger man... Hemma hos oss ser det inte så himla roligt ut. Flytten pågår fortfarande. Vi har kartonger överallt och först igår kunde vi börja ställa in ett tio-tal kartonger på vinden. Det börjar arta sig nu... Men det kommer ta tid och det får det helt klart göra, det är bara så det är...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

15 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Inte kul med själva flytten, men det kan vara kul att flytta :-)

LissenTo sa...

Det tar mer tid än man tror, men samtidigt roligt att flytta till något nytt.

// Lissen

Herr Nilssons Fru sa...

Så blir de lätt om en flytt står på lurt.

Sirpa sa...

Förstår att det blir rörigt under flytten, men det blir nog bra sen!

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Åh, jag är lite avundsjuk faktiskt, jag är såå sugen på att flytta!
Sitter och tittar på fina, lite mindre hus på hemnet varje dag för jag är så trött på att bo alldeles för stort och arbetskrävande.
Synd att inte sambon känner likadant.

Hoppas allt går smidigt för er!
Kram, anneli

Carina sa...

Kul tema detta! Att få en liten inblick i olika hem...och jag hoppas att flytten går bra hos dig!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Bitten sa...

Jag har bestämt mig för att aldrig mer flytta. Stackars dig!

Lena sa...

Själva flytten är ju inte det roligaste man kan göra...men när man installerat sig på nya stället och fått allt som man vill ha det...så är det härligt.

Caroline Lind sa...

Jag hoppas att din flytt går så smidig och snabbt det är möjligt:)

Anne-Marie / Grandmother sa...

Men det kommer säkert att bli fint!

Erik "Semlan" sa...

Ofta ganska bökigt under själva flytten, så jag förstår röran. :-)
Men sedan, när sakerna kommer på plats då kan det bli riktigt bra.
Men undrar lite, flyttar du lådor som direkt hamnar på vinden? Jag är själv lite samlare, så...
Ha en skön tisdagskväll.

Klimakteriehäxan sa...

Ojojoj. Men det blir naturligtvis bättre snart!

Karoleen sa...

Eva Trillian: Ja, jag tycker det är jättekul att flytta. Det nya är alltid roligare än det gamla, men det är ju ganska mycket jobb tills man får allt till det man vill ha det.

LissenTo: Visst är det så. Man är alltid så himla optimistisk, speciellt med sin egen tid.

Anki Nilsson: Visst vet du!

Sirpa: Tack, det hoppas jag också!

FixaDinBlogspot: Gräset du vet =) Vi har flyttat till mycket mindre nu och visst är det skönt men det betyder också att vi inte har alla våra saker framme... Men men...

Carina: Tack snälla Carina!

Bitten: Det har jag sagt MÅNGA gånger men om man aldrig riktigt hittar rätt så blir det lite jobbigt =)

Lena o Tommy: Ja visst, jag älskar själva inredandet och pillandet när kartongerna är borta.

Caroline: Tack snälla!

Anne-Marie / Grandmother: Tack, snälla du, det gör det säkert.

Erik "Semlan": Ja, visst är det så, det gäller egentligen bara att se till att man gör mer än man egentligen vill göra, för då blir man ju klar fortare =) Ja och nej, vissa lådor går in direkt på vinden eftersom vi helt enkelt inte har plats för dem. Annars försöker vi ställa in så lite som möjligt som vi verkligen inte vill ha kvar. Men det är ju en balansgång det där...

Klimakteriehäxan: Tack, det blir det alldeles säkert.

Anonym sa...

Underbart!
Tack!!
Vi har alla sådana hörn, även om inte flytt pågår.
I alla fall så har jag det,,,

Karoleen sa...

Thorgun: =) Jo visst är det så =)

Related Posts with Thumbnails