måndag 11 oktober 2010

Helgen

I Fredags gjorde vi, som sagt, en massa ärenden i Norrköping och Söderköping på förmiddagen. Bilprovning, frukost på Lindahls, vaccinationer, ett kaffebesökt som blev lunch hos familjen J, upphämtning av en fodertunna och upphämtning av jaktutrustning från posten och sen bar det av hemmåt för att hämta jaktgrejer och svampgrejer. För sen åkte vi in till Mantorp för att träffa familjen J igen, pojkarna skulle jaga och JayJay, Blixten och Princessan och jag skulle plocka svamp. Dock hade vi ingen lycka denna gång. Vi åkte vidare till Ikea och spenderade kvällen med en fika och lek för barnen. När pojkarna var färdig jagade träffade vi dem i Linköping och åt middag på Burger King. Sen bar det av hemåt med en otroligt trött Karoleen som somnade i bilen och sov som en liten gris HELA vägen hem....


På lördagen var det bara att skjutsa upp vid 6 och göra sig iordning för att skjutsa in Adde och plocka up chefen och köra dem till skjutbanan. Vi skulle träffa familjen J på eftermiddagen, när pojkarna var klara med skjutbanan. De skulle försöka fixa taket på deras stuga. Precis när jag kom tillbaka till stan så hade Lindahls precis öppnat så det fick bli en lyxfrukost igen med datorn och bloggen i högsta hugg... Jag hann med ganska mycket jobb och titta i äffarer, bara strosa en massa på stan innan solen letade sig fram på eftermiddagen och jag åkte till skjutbanan och väntade på pojkarna. Jag satt i solen och bara njöt av lugnet men små inflikningar av skott och den varma solen. Jag somnade till och med en liten stund... MYS! När pojkarna var klara så plockade vi upp Thai mat på vägen hem och åkte hem till famljen J för att äta. En god middag och så började pojkarna att jobba med taket. JayJay och jag hjälpte till så mycket vi kunde och tog hand om barnen och insidan av stugan men vi hann också sitta och prata massor. Även en varm kopp te utomhus, inlindade i 2 filtar var och tittade på stjärnorna var väldigt mysigt... Det blev ganska kallt på kvällen...När killarna var i stort sett klara med taket, vid strax efter 21, så blev det varma mackor till kvällsmat och efter mycket skratt så var det dags för Adde och mig att åka hem. 


På söndagen drog vi på att gå upp lite, men Adde var ändå tvungen att packa inför älgjakten så vid 10 började vi plocka ihop och börja röra oss in mot stan och hem till familjen J. När vi kommer fram så frågar JayJay om vi vill ha lite lunch och vi börjar fixa lite med maten medan pojkarna fixar husvagen inför älgjakt. Vi åt lunch och efter några timmar, lite försenade så åkte pojkarna iväg till Småland och jag och JayJay satt länge och pratade och lekte med barnen i solen. Sen började jag åka norrut till Stockholm...


Vi har alltså haft en full rulle helg och träffat familjen J massor - det har varit riktigt trevligt!
Tack så mycket för det trevliga sällskapet! 






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Fotograf © Copyright - All rights reserved.
Bilderna på denna blogg tillhör mig och får ej spridas utan lov.
All pictures are enlargable, click on them
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails