lördag 30 september 2006

My newest baby will be pink

Jag har länge pratat om att jag skulle vilja måla min dator rosa, eftersom jag tycker att rosa är väldigt fint. När jag var lite yngre hade jag en kompis som hade målat sin bärbara dator med rosa- och glitternagellack. Det var inte på något sätt snygg eftersom nagellacket inte riktigt täckte ordentligt och sen så var det ju bara inte snyggt. Ska man ha en rosa dator ska man det ju vara gjort ordentligt. Förr i tiden så var det ju så att det bara fanns datorer som var svarta, gråa och möjligtvis lite silvriga. Sen kom Apples iMac som kunde köpas i flera olika färger. Sen blev det flera tillverkare som följde trenden och nu finns det datorer i alla möjliga färger. När jag fick en bärbar dator av mina föräldrar för 4 år sedan så ville jag egentligen ha en rosa bärbar, men jag hittade ingen. Förförra sommaren när jag var i Dubai införskaffade jag en ny dator, och inte heller då blev det en rosa. Men nästa gång jag ska köpa en dator kommer det GARANTERAT bli en rosa dator, så att alla kan förstå att jag gillar rosa. Mitt dator val ska visa alla att jag är rosa :) Jag var inne på GadgetCandy, en mycket rolig hemsida som har massor av tjejprylar. Där fanns det ett inlägg om rosa datorer. Där hittade jag 4 st väldigt rosa datorer. Pink Samsung Q40, Sony VAIO FJ, Ergo Ensis S laptop, och Asus S6 notebook.

 Just av med dessa fyra är jag mest förtjust av Samsung datorn. Den har trevligast rosa färg och verkar all-in-all som en bättre dator, men det står ju inte så himla mycket om datorerna just på GadgetCandy. Men när det väl är dags så kommer jag att kolla upp det bättre. Då kommer det bli en dator med en minst Core Duo processor, minst 1 Gb RAM-minne, minst en 80 Gb hårddisk och internt bluetooth och W-LAN. Sen så vore det ju trevligt om den hade fingertrycksläsare ;) för det är coolt :)  Usch...jag måste börja spara pengar om jag ska ha kunna köpa en rosa baby!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails