tisdag 16 januari 2007

GB glass


Blev lite inspererad av Thea där hon kollade glassar som var poppis 1973 när hon föddes. Jag däremot föddes 1982 och då var glassarna ovan populära. Dom som sålde bäst var:

1. Lakritspuck
2. Igloo Cola
3. X-15
4. Nogger
5. 88:an
6. Piggelin
7. GB Sandwich
8. Tip Top
9. Malaga
10. Top Hat

Många av mina favoriter är med i den listan, Lakritspuck (som jag inte hittar längre), Igloo Cola, Nogger och 88:an. Lite av ett glassmonster inser jag nu :)

Kolla prisförändringen, en Nogger kostade 1982 3 kr jämfört med dagens pris på 14 (tror jag, men jag är osäker). Lite skillnad. Men inflationsmässigt är det nog ganska lika i pris.

Vill du kolla glassarna som var populära ditt födelseår, kolla här.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails